Peste 84% dintre tinerii români folosesc Tik Tok. Cum arată datele?

Tik Tok este una dintre cele mai utilizate platforme de socializare din România. Acest lucru este dovedit și de numărul uriaș de tineri utilizatori ai aplicației de divertisment. Potrivit unui sondaj, peste 84% dintre tinerii cu vârstele cuprinse între 14 și 19 ani care au cont de Tik Tok accesează platforma zi de zi. Cu atât mai mult, peste jumătate dintre aceștia accesează rețeaua socială de patru ori în fiecare zi.

Potrivit datelor, timpul petrecut de tânăra generație pe Tik Tok este, în medie, de două ore și jumătate. Cei mai mulți accesează platforma pentru prima dată în jurul vârstei de 13 ani. Aplicația a ajuns un pol important privind transmiterea și accesarea de informații, dar și o rampă de lansare în plan politic. Având în vedere acest aspect, patru din zece tineri nu acordă timp pentru verificarea informațiilor furnizate pe aplicație. Cât despre comparația genurilor, fetele par să fie mai atrase de rețeaua socială comprativ cu băieții. Timpul petrecut pe internet este direct corelat cu frecvența utilizării acestei platforme sociale. Dacă tinerii petrec atâtea ore pe Tik Tok, acestora li se mai adaugă și cele de pe internet, în general.

De ce își creează tinerii conturi?

În urma chestionării acestora, datele arată că cei mai mulți aleg să-și creeze cont de Tik Tok pentru divertisment, aproximativ 74,2%. Mai mult, 43,5% aleg această alternativă pentru a-și petrece timpul liber, 43,1% pentru informare, iar 33% prin prisma influenței persoanelor din jur. Majoritatea consideră că platforma chinezească are un impact pozitiv asupra lor. Cât despre tipul de conținut urmărit, aproape 80% dintre adolescenți vizualizează conținut de divertisment, 46,3% informațional, sau chiar politic, în cazul a aproape 20% dintre respondenți.

Tinerii urmăresc cu precădere persoane din anturajul lor, vedete, specialiști în diverse domenii, oameni politici sau jurnaliști. Rata de popularitate în mediile de rezidență este relativ egală și nu sunt remarcate diferențe de consum între urban și rural.

Politica, subiect popular în rândul tinerilor

Potrivit datelor World Vision România, opt din zece tineri au primit conținut electoral în perioada campaniei. O treime dintre ei au considerat că sunt informați, alții amuzați, iar doi din zece s-au simțit confuzi. Mai mult, 14,2% dintre aceștia s-au simțit revoltați prin prisma subiectelor de natură politică regăsite pe Tik Tok. Dintre aceștia, 27% s-au implicat în distribuirea materialelor video cu un astfel de conținut.

De-a lungul timpului, aplicația de socializare a devenit tot mai populară în rândul tinerilor și adulților deopotrivă. Mai mult, aceasta a devenit o alternativă a presei, instituțiilor, firmelor și afacerilor de a se promova și de a dobândi notorietate în rândul utilizatorilor. Și politica și-a găsit un loc cald pe platformă, iar în 2024, unii politicieni au ajuns populari și au obținut milioane de voturi datorită platformei în care au postat conținut.

Leave a Comment